Monday 7 May 2012

Pakar Roti Sweet Bun

Salam...

Diharapkan anda sihat dan ceria di samping dengan keluarga tersatyang. Saya ingin bertanya kepada anda, adakah anda telah mempunyai arnak? ataupun anda suka makan roti? kebiasaannya kanan-kanak suka makan roti, keana rasanya yang lazat.

Tetapi baru-baru ini saya terbaca satu kenyataan yang berbuni..

“92% roti dalam pasaran mengandungi bahan kimia berlebihan daripada had yang dibenarkan termasuk bahan lain yang meragukan.…kenyataan ini daipetik daripada PersatuanPengguna Pulau Pinang [CAP]

Tidak hairanlah roti at kedai tu sedap, lembut dan gebu. Rupanya banyak bahan kimiia yang digunakan..

kenyataan akhbar juga ada menyebut terdapat berus dari bulu babi yang diamblu dari kedai menjual kek dan roti; [Berita Harian, Isnin; 1 Disember 2008]

daripada kenyataan ini,baru saya tahu yang roti kat kedai kebanyakannya tidak selamat untuk dimakan..so aepa yang saya perlu lakukan? saya sangat meminati roti.

Oleh itu, saya telah belajar untuk membuat roti sendiri. Jadi, saya lebih yakin dengan status roti yang saya buat. Tambahan pula boleh makan roti denagan sepuas-puasnya.

Diharap perkongsian ini dapat memberi anda sedikit maklumeat dan anda dapat mengambil langkah positif untuk membuat roti sendiri..

Pada artikel akan datang saya akan cuba kongsikan resepi rohti yang ringkas supaya anda boleh mula membuat roti anda sendiri.

Taknak tunggu email setmerusnya? anda boleh dapatkan resepi dan teknik membuatnya pada link  ini:

http://www.pakarrotisweetbun.com/hop.php?ref=jelan_mesran

"segalaenya tentang roti"

Ikhlas,

MOHD AZLAN BIN MESRAN
http://www.pakarrotisweetbun.com/hop.php?ref=jelan_mesran

No comments:

Post a Comment